ESG rapportering er her! Men kan det bruges i markedsføring?

Debat

KL.-
|

Fredag den 13. juni 2025

Må du kalde dit produkt bæredygtigt? Vi ser på ESG, markedsføring og jura i 2025

Mere om

Siden 2024 er virksomheder i Danmark underlagt et omfattende rapporteringsregime, når det kommer til bæredygtighed. Det grønne EU-direktiv CSRD indeholder i alt ca. 1100 datapunkter. Virksomhederne har måtte tænke anderledes, regnskabschefer har udvidet fokusområdet, og virksomhederne bruger kæmpemæssige ressourcer – både mennesker og software – på at indsamle data og rapportere. Kan dette store arbejde også bruges i virksomhedernes markedsføring? På hjemmesiden, i nyhedsbreve og reklamer? Markedsføringslovens gælder stadig – og overholdelse af bæredygtighedsrapporteringsreglerne kan ikke automatisk udgøre dokumentation for, at et produkt eller byggeri markedsføres som ”bæredygtigt”. Det fremgår af Forbrugerombudsmandens anbefalinger fra oktober 2024. Hvad kan bruges og hvad kan ikke – og hvordan? Det er første emne, som vi drøfter i panelet. Og så tager vi også lige pulsen på, hvordan det går med denne grønne markedsføring i Danmark. Hvad er der sket det seneste år?

Deltagere

Josefine Movin Østergaard, Partner, Bruun & Hjejle

Moderator

Clara Kynne Schmidt, Project Manager, Arkitekt, Cobe Arkitekter

Pernille Blach Hansen, Senior Vice President, Miljø, Niras

Christian Søren Poll, Chefkonsulent, civilingeniør, Forbrugerombudsmanden

Torben Jensen, Forbrugerombudsmand, Forbrugerombudsmanden

Poul-Erik Olsen, Bæredygtighedschef, CG Jensen

Arrangører

Bruun & Hjejle

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Klima, miljø, natur og energi

Sekundært Tema

Retspolitik og forvaltning