Debat
Fredag den 13. juni 2025
Må du kalde dit produkt bæredygtigt? Vi ser på ESG, markedsføring og jura i 2025
Mere om
Siden 2024 er virksomheder i Danmark underlagt et omfattende rapporteringsregime, når det kommer til bæredygtighed. Det grønne EU-direktiv CSRD indeholder i alt ca. 1100 datapunkter. Virksomhederne har måtte tænke anderledes, regnskabschefer har udvidet fokusområdet, og virksomhederne bruger kæmpemæssige ressourcer – både mennesker og software – på at indsamle data og rapportere. Kan dette store arbejde også bruges i virksomhedernes markedsføring? På hjemmesiden, i nyhedsbreve og reklamer? Markedsføringslovens gælder stadig – og overholdelse af bæredygtighedsrapporteringsreglerne kan ikke automatisk udgøre dokumentation for, at et produkt eller byggeri markedsføres som ”bæredygtigt”. Det fremgår af Forbrugerombudsmandens anbefalinger fra oktober 2024. Hvad kan bruges og hvad kan ikke – og hvordan? Det er første emne, som vi drøfter i panelet. Og så tager vi også lige pulsen på, hvordan det går med denne grønne markedsføring i Danmark. Hvad er der sket det seneste år?
Deltagere
Josefine Movin Østergaard, Partner, Bruun & Hjejle
ModeratorClara Kynne Schmidt, Project Manager, Arkitekt, Cobe Arkitekter
Pernille Blach Hansen, Senior Vice President, Miljø, Niras
Christian Søren Poll, Chefkonsulent, civilingeniør, Forbrugerombudsmanden
Torben Jensen, Forbrugerombudsmand, Forbrugerombudsmanden
Poul-Erik Olsen, Bæredygtighedschef, CG Jensen
Arrangører
Bruun & Hjejle
Lokation
A26 - ByggePladsen: Villaen
Detaljer
Tema
Klima, miljø, natur og energi
Sekundært Tema
Retspolitik og forvaltning
Hjemmeside
https://www.bruunhjejle.dk/