Debat
Torsdag den 12. juni 2025
Vil klimamærket ændre vores indkøb – eller blot gå tabt i mængden?
Mere om
Klimamærket har været undervejs i flere år. Der er brugt mange ressourcer på at skabe fælles rammer og en model, branchen kan blive enige om – og som forbrugerne vil tage til sig. Vi taler meget om den bevidste forbruger. Men fakta er, at de fleste handler efter pris. Tilbudsvarer går som varmt brød og lokker kunderne ind. Hvad driver i virkeligheden vores indkøb – moral og samvittighed eller ønsket om mest muligt for pengene? Et nyt forbrugermærke – det frivillige klimamærke – er på vej. Men tror vi reelt, at det ændrer forbrugernes adfærd? Eller er det bare endnu en indikator på noget, vi allerede ved? Ender det med blot at være endnu et mærke, som forsvinder i mængden?
Deltagere
Anne Glad, Livsstilsekspert, Anne Glad
ModeratorLeif Nielsen, Adm. direktør, MLDK - Mærkevareleverandørerne
Richo Boss, Kædedirektør/CEO, MENY
Lisbeth Henricksen, Direktør for Innovation, SEGES
Arrangører
Madkulturen
Mærkevareleverandørerne
De Samvirkende Købmænd, DSK
Lokation
E15 - Sammen om mad
Detaljer
Tema
Fødevarer og madkultur
Hjemmeside
https://madkulturen.dk