Klimamærket – flytter det forbrugernes vaner?

Debat

KL.-
|

Torsdag den 12. juni 2025

Vil klimamærket ændre vores indkøb – eller blot gå tabt i mængden?

Mere om

Klimamærket har været undervejs i flere år. Der er brugt mange ressourcer på at skabe fælles rammer og en model, branchen kan blive enige om – og som forbrugerne vil tage til sig. Vi taler meget om den bevidste forbruger. Men fakta er, at de fleste handler efter pris. Tilbudsvarer går som varmt brød og lokker kunderne ind. Hvad driver i virkeligheden vores indkøb – moral og samvittighed eller ønsket om mest muligt for pengene? Et nyt forbrugermærke – det frivillige klimamærke – er på vej. Men tror vi reelt, at det ændrer forbrugernes adfærd? Eller er det bare endnu en indikator på noget, vi allerede ved? Ender det med blot at være endnu et mærke, som forsvinder i mængden?

Deltagere

Anne Glad, Livsstilsekspert, Anne Glad

Moderator

Leif Nielsen, Adm. direktør, MLDK - Mærkevareleverandørerne

Richo Boss, Kædedirektør/CEO, MENY

Lisbeth Henricksen, Direktør for Innovation, SEGES

Arrangører

Madkulturen

Mærkevareleverandørerne

De Samvirkende Købmænd, DSK

Lokation

E15 - Sammen om mad

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Fødevarer og madkultur