Debat
Fredag den 13. juni 2025
Hvordan kan der kommunikeres om klimatiltag, sĂĄ forbrugeren informeres uden at blive vildledt?
Mere om
Med en vision om et klimaneutralt fødevareerhverv i 2050 er ambitionerne på klimaområdet høje. Men hvordan kan fødevareproducenter kommunikere om deres klimatiltag, så forbrugeren informeres uden at blive vildledt? Hør om havrens rejse mod at blive klimaneutral, og hvilke udfordringer det giver, når alle dele af produktionen skal gentænkes. Og find ud af, om du er skarpere end panelet i forskellige fødevarers klimaaftryk. Vi tager også temperaturen på villighed til at betale for klimareducerende tiltag. Og spørger til slut, om det kommende nationale klimamærke er løsningen på udfordringerne med at få information om indsatserne ud til forbrugerne. Debatten modereres af Landbrug & Fødevarers Anders Søgaard.
Deltagere
Anders Søgaard, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer
ModeratorRicho Boss, Kædedirektør/CEO, MENY
Jens Elbæk, Afdelingschef, SEGES Innovation
Finn Klostermann, CEO, Danish Crown Beef
Ida Auken, Fødevare- og landbrugsordfører, Socialdemokratiet
Torben Jensen, Forbrugerombudsmand, Forbrugerombudsmanden
Arrangører
Landbrug & Fødevarer
Madkulturen
SEGES Innovation
Lokation
E15 - Sammen om mad
Detaljer
Tema
Fødevarer og madkultur
Sekundært Tema
Klima, miljø, natur og energi
Hjemmeside
https://madkulturen.dk