Debat
Torsdag den 12. juni 2025
Vil du tale med et menneske? Det koster ekstra! Er dette et muligt (og ønskeligt) fremtidsscenarie ?
Mere om
De mest avancerede og digitale virksomheder anvender AI til at optimere kunderejsen ved at personalisere oplevelsen, øge effektiviteten og forbedre kundeinteraktioner. AI-drevne chatbots og virtuelle assistenter er blandt de mest brugte værktøjer, der muliggør øjeblikkelig kundesupport døgnet rundt. Ved at analysere kundedata kan AI identificere præferencer og adfærd, hvilket gør det muligt for virksomheder at skræddersy anbefalinger og målrette markedsføring mere præcist. Desuden anvender AI automatiserede systemer til at forudse kundernes behov og foreslå relevante løsninger før, de selv indser dem, hvilket forbedrer købsoplevelsen. AI kan hjælpe ved at forenkle betalingsprocesser og købsrejsen, segmentere kunder med fx sentimentanalyser for markedsføringskampagner med høj relevans og skabe højere kundetilfredshed. Men er det det vi vil? Vil vi være en digital profil? Vil vi overhovedet betjenes af maskiner? Vi tager drøftelsen på Folkemødet.
Deltagere
Lars Kirdan, Nordisk direktør for forretningsudvikling, SAS Institute
ModeratorMette Buhl Christoffersen, Diversitetschef, Danske Bank
Kasper Højvang Kyed, Direktør, A-kassen A&Til
Anne Kristine Axelsson, Koncerndirektør, ATP
Arrangører
SAS Institute A/S
Lokation
G29 - SAS Institute A/S
Detaljer
Tema
Teknologi og digitalisering
Sekundært Tema
Vækst, erhverv og beskæftigelse
Hjemmeside
https://www.sas.com/dk