Hvad betyder kunstig intelligens i kunderejsen?

Debat

KL.-
|

Torsdag den 12. juni 2025

Vil du tale med et menneske? Det koster ekstra! Er dette et muligt (og ønskeligt) fremtidsscenarie ?

Mere om

De mest avancerede og digitale virksomheder anvender AI til at optimere kunderejsen ved at personalisere oplevelsen, øge effektiviteten og forbedre kundeinteraktioner. AI-drevne chatbots og virtuelle assistenter er blandt de mest brugte værktøjer, der muliggør øjeblikkelig kundesupport døgnet rundt. Ved at analysere kundedata kan AI identificere præferencer og adfærd, hvilket gør det muligt for virksomheder at skræddersy anbefalinger og målrette markedsføring mere præcist. Desuden anvender AI automatiserede systemer til at forudse kundernes behov og foreslå relevante løsninger før, de selv indser dem, hvilket forbedrer købsoplevelsen. AI kan hjælpe ved at forenkle betalingsprocesser og købsrejsen, segmentere kunder med fx sentimentanalyser for markedsføringskampagner med høj relevans og skabe højere kundetilfredshed. Men er det det vi vil? Vil vi være en digital profil? Vil vi overhovedet betjenes af maskiner? Vi tager drøftelsen på Folkemødet.

Deltagere

Lars Kirdan, Nordisk direktør for forretningsudvikling, SAS Institute

Moderator

Mette Buhl Christoffersen, Diversitetschef, Danske Bank

Kasper Højvang Kyed, Direktør, A-kassen A&Til

Anne Kristine Axelsson, Koncerndirektør, ATP

Arrangører

SAS Institute A/S

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Nej

Tema

Teknologi og digitalisering

Sekundært Tema

Vækst, erhverv og beskæftigelse