
Debat
Lørdag den 14. juni 2025
Hvorfor smider vi 900.000 tons mad ud om året, og hvordan gør vi det nemmere at lade være?
Mere om
Hvert år smider danskerne over 900.000 tons mad ud. Det belaster klimaet, økonomien og samvittigheden. Hvorfor er det så svært at ændre? I denne debat zoomer vi ind på danskernes madspild i dag: Hvad gør vi allerede? Hvor rammer vi ved siden af? Og hvordan spiller kultur, travlhed og forbrugsmønstre ind? Vi undersøger, hvor realistisk det er at mindske madspild som borger i Danmark, og hvad der skal til for at gøre det lettere i en hektisk hverdag. Panelet deler indsigter, erfaringer, værktøjer og anbefalinger til at tage de første skridt. For hvis vi forstår, hvorfor maden ryger i skraldespanden, har vi lettere ved at stoppe det. Et måltid ad gangen.
Deltagere
Rikke Rose Kjær Bendtsen, Konsulent, FRIDAY
ModeratorJosefine Maria Rostgaard, Sortimentschef, 365discount
Ken Vanhoegaerden, Landechef, Too Good To Go Danmark og Norge
Casper Danholt Iuul, Adfærdskonsulent, Bro
Heidi Boye, Ph.d. i forbrugeradfærd og bestyrelsesmedlem, One\Third
Arrangører
FRIDAY P/S
365discount
Too Good To Go
Lokation
K12 - FRIDAY PĂ… FABERS
Detaljer
Tema
Fødevarer og madkultur
Hjemmeside
https://fday.dk