Debat
Fredag den 13. juni 2025
Hvordan sikrer vi at det økologiske spisemærke overlever spareknive og bliver endnu mere udbredt?
Mere om
Regeringen har en målsætning om at fordoble både det økologiske areal og markedet inden 2030. Spisemærket er et af de vigtige strategiske redskaber til at opfylde dette mål, og mærket er af netop den årsag blevet kopieret af flere andre lande. Mærket har dertil vist sit værd til at skabe måltider i overensstemmelse med de officielle kostråd med mere grønt på menuen og mindre madspild. Men den tilbagevendende usikkerhed om mærkets fortsatte eksistens underminerer mærkets styrke og effekt, da usikkerheden vil gøre, at køkkenerne er tilbageholdne overfor at søge mærket. Vi stiller skarpt på hvordan erhverv og politikere sammen kan sikre fremtiden for det økologiske spisemærke og opnå endnu større udbredelse frem mod 2030.
Deltagere
Kirsten Lund Jensen, Økologichef, Landbrug & Fødevarer
ModeratorChristian Friis Bach, Medlem af Folketinget, Venstre
Michael Allerup, Næstformand, Kost og Ernæringsforbundet
Mette Gammicchia, Chef for Marked, Fødevarer og Gastronomi, Landbrug & Fødevarer
Birgitte Wad, ESG Chef, DRC, Danmarks Restauranter og Cafeer
Karen Hertz, Seniorrådgiver, Meyers Madhus
Arrangører
Landbrug & Fødevarer
Lokation
D6 - Landbrug & Fødevarer
Detaljer
Tema
Fødevarer og madkultur
Hjemmeside
https://lf.dk