Er Den Grønne Trepart gået i sort?

Debat

KL.-
|

Torsdag den 11. juni 2026

Treparten skal også give mere biodiversitet, men alle venter, og der sker ingenting

Mere om

Mød professor Henrik Vejre, som følger tre lokale treparter tæt i forskningsprojektet Transform. Treparten står i et vadested, hvor meget er i luften i forhold til mere biodiversitet, rent drikkevand mm. Skrider det egentlig fremad, eller hvad skal der til før der sker noget? Det diskuterer Henrik med Ole Birk Olesen (LA), som blandt andet er ordfører for Landdistrikts- og øer, miljø, natur og ny vækst på landet, og med Karen Post Bache fra Landbrug & Fødevarer. Hvad med de unge, som skal leve med de tiltag, der laves nu, hvad tænker de - sker der nok? Det vil Johan Klejs fra Den Grønne Ungdomsbevægelse gøre os klogere på.

Deltagere

Bo Jellesmark Thorsen, dekan, professor, KU

Moderator

Henrik Vejre, professor, KU

Johan Klejs, aktiv, Den Grønne Ungdomsbevægelse

Karen Post Bache, afdelingsleder, L & F

Ole Birk Olesen, Medlem af Folketinget, Liberal Alliance

Arrangører

Københavns Universitet

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Klima, miljø, natur og energi

Sekundært Tema

Uddannelse og forskning