
Debat
Torsdag den 11. juni 2026
Debat om kronikerpakker og patientrettigheder. Hvordan omsætter vi det til værdi for patienterne?
Mere om
Én ud af fem danskere lever i dag med én eller flere kroniske sygdomme som KOL, hjertesygdom eller diabetes – og tallet stiger. Mange oplever, at deres forløb er fragmenteret på tværs af sektorer, hvor ansvaret kan fremstå uklart. Kronikerpakkerne og de nye patientrettigheder sætter en ny retning for mennesker med kronisk sygdom. Nu handler det om, hvordan ambitionerne omsættes til praksis: bedre sammenhæng, mere målrettede forløb og konkrete resultater, som patienterne kan mærke. På Folkemødet inviterer AstraZeneca til debat om fra reform til virkelighed: Hvordan sikrer vi bedre og mere lige forløb for mennesker med kroniske sygdomme? I debatten drøftes bl.a. kronikerpakker og nye patientrettigheder gør en forskel for mennesker med kronisk sygdom, herunder hvad skal der til for at patienterne oplever ét forløb som omfavner patientdifferentiering? Hvordan tilpasser vi indsatsen til den enkelte uden at skabe nye uligheder? Og hvilken rolle spiller de nye sundhedsråd?
Deltagere
Adam Wolf, Seniorrådgiver, Rud Pedersen
ModeratorAnn Leistiko, Direktør, Lungeforeningen
Claus Richter, Adm. direktør, Diabetesforeningen
Sophie Løhde, Tidligere Indenrigs- og Sundhedsminister (V), Folketinget
Magnus T. Jensen, Direktør, Steno Diabetes Center København
Peter Westermann, Formand for Danske Regioners Udvalg for Nære Sundhedstilbud, Danske Regioner
Camilla Hove Lund, 2. Næstformand (V), Formand for sundhedsråd Midt og Vestsjælland, Region Østdanmark
Arrangører
Rud Pedersen
AstraZeneca
Eventet er sponsoreret af: AstraZeneca
Lokation
F20 - Rud Pedersen
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Hjemmeside
https://astrazeneca.com