
Debat
Lørdag den 13. juni 2026
Tech-giganterne dominerer softwaremarkedet. Men er det for svært at skabe tech-succesen i Danmark?
Mere om
Alle vil have flere tech-succeser. Men gør vi det for svært at etablere og opbygge dem i Danmark? Siden 2025 har det paradoksalt nok været mere fordelagtigt at købe SaaS-løsninger fra globale tech-giganter end at udvikle softwaren selv i Danmark. Det skyldes afskaffelsen af straksafskrivning på software, som har forringet vilkårene for danske startups og scaleups markant sammenlignet med resten af EU. Vi stiller spørgsmålene: Hvad betyder det for danske start- og scaleups indenfor softwareudvikling, at deres rammevilkår ikke matcher resten af EU? Og skal vi indstille os på, at fremtidens software i højere grad udvikles uden for Danmark?
Deltagere
Marie Honoré, Kommunikationschef, Grant Thornton
ModeratorNiels Wetterberg, Direktør, Games Denmark
Morten Høgh Petersen, Partner, statsautoriseret revisor, Grant Thornton
Philip Staib, Founder, Digi-Eye ApS
Cecilie Ploug Sarp, Founder, Azilis og Your Fair Share
Arrangører
Grant Thornton
Detaljer
Tema
Vækst, erhverv og beskæftigelse
Sekundært Tema
Teknologi og digitalisering
Hjemmeside
https://www.grantthornton.dk/