
Debat
Torsdag den 11. juni 2026
Kom og vær med til en vigtig debat, hvor vi sætter fokus på gymnasieelevernes tanker om AI.
Mere om
AI fylder mere og mere i undervisningen og i elevernes hverdag, men gymnasier håndterer udviklingen meget forskelligt. Nogle steder forsøger man at begrænse teknologien, mens andre eksperimenter med nye undervisnings- og eksamensformer. Det skaber usikkerhed for både elever og lærere. Med debatten ønsker vi at samle elever, politikere og fagpersoner til en samtale om, hvordan gymnasiet bør håndtere AI. Skal der være bedre nationale retningslinjer for brugen af AI? Og hvordan sikrer vi, at eleverne bliver kritisk dannet i den digitale verden? Kom og vær med til en vigtig diskussion om fremtidens gymnasium, hvor vi sætter fokus på gymnasieelevernes perspektiver på AI i gymnasiet
Deltagere
Stina Vrang Elias, Adm. direktør, Tænketanken DEA
ModeratorFreja Sinclair, Forperson, Danske Gymnasieelevers Sammenslutning
Anders Frikke, Formand, Gymnasielærerne
Andreas Thorsager, Tiltrædende Forperson, Landssammenslutningen Af Handelsskoleelever
Anastasia Milthers, Folketingsmedlem, Radikale Venstre
Ane Qvortrup, Professor, Center for Gymnasieforskning, SDU
Arrangører
Danske Gymnasieelevers Sammenslutning
Lokation
B11 - DUF - Ungdommens Scene
Detaljer
Tema
Børn, unge og undervisning
Sekundært Tema
Teknologi og digitalisering
Hjemmeside
https://www.gymnasieelever.dk/