
Interview/samtale
Lørdag den 13. juni 2026
Må man fylde, tage plads og have det godt i sin krop? En snak om selvværd og livet med overvægt
Mere om
For mange mennesker med overvægt er det ikke en selvfølge at føle sig hjemme i sin egen krop eller i de rum, man bevæger sig i. Blikke, kommentarer og forventninger kan gøre det svært at hvile i sig selv og tage sin plads. I denne samtale sættes der fokus på, hvordan man kan leve et godt liv med overvægt. Det handler om selvværd, grænser og modet til at stå ved sig selv – også i et samfund, der ofte har klare holdninger til, hvordan en krop bør se ud. Samtidig åbnes der for de indre dilemmaer, mange står med. Hvordan navigerer man i ønsket om sundhed eller vægttab, uden at miste sig selv? Hvordan balancerer man mellem accept og forandring? En ærlig, genkendelig og nuanceret samtale om livskvalitet, identitet og retten til at fylde – uanset størrelse.
Deltagere
Benedikte Jensen, Forperson, Adipositasforeningen
ModeratorGinta Frempong, Coach, Selvstændig
Arrangører
Adipositasforeningen
Lokation
J47 - Adipositasforeningen
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Hjemmeside
https://adipositasforeningen.dk/