Må vi være her? - mod til at turde være tyk

Interview/samtale

KL.-
|

Lørdag den 13. juni 2026

Må man fylde, tage plads og have det godt i sin krop? En snak om selvværd og livet med overvægt

Mere om

For mange mennesker med overvægt er det ikke en selvfølge at føle sig hjemme i sin egen krop eller i de rum, man bevæger sig i. Blikke, kommentarer og forventninger kan gøre det svært at hvile i sig selv og tage sin plads. I denne samtale sættes der fokus på, hvordan man kan leve et godt liv med overvægt. Det handler om selvværd, grænser og modet til at stå ved sig selv – også i et samfund, der ofte har klare holdninger til, hvordan en krop bør se ud. Samtidig åbnes der for de indre dilemmaer, mange står med. Hvordan navigerer man i ønsket om sundhed eller vægttab, uden at miste sig selv? Hvordan balancerer man mellem accept og forandring? En ærlig, genkendelig og nuanceret samtale om livskvalitet, identitet og retten til at fylde – uanset størrelse.

Deltagere

Benedikte Jensen, Forperson, Adipositasforeningen

Moderator

Ginta Frempong, Coach, Selvstændig

Arrangører

Adipositasforeningen

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Sundhed, omsorg og forebyggelse